27 juni 2013

t-shirt & een zouavebroek


Vorige week kocht ik voor Rune een legging bij de hema, witte ondergrond met allemaal rode, groene en blauwe hartjes. Het shirt dat ze hier aanheeft maakte ik bij die broek. Alweer het patroon Antonia van Farbenmix, maar deze keer heb ik hem langer gemaakt. De strijkapplicatie kocht ik bij de stoffenkamer. Bij het opstrijken liep het wel even mis )-: rechtsboven. De oplossing was een kamsnap met bloemetje. Het rode stofje is van Strass.


En dan wou de dame nog van die broekjes die los zijn tussen de benen, om te beginnen een blauw zoals het blauw op mijn kamer...een deftig tricootje van Le Chien Vert uit de kast en een patroontje van enkele jaren terug uit een knippie.
Ik ga nu nog wel een stiksel geven op de tailleband zodat het aan de zijkant vlak valt en de rimpels van het elastiek in het midden zitten. Ze wil er nog enkele.

2 opmerkingen:

  1. Dat vind ik een erg geslaagde set voor een jongedame van die leeftijd.De zouavebroek valt , zo te zien, heel goed.
    Bedankt ook voor de patroontip : straks eens kijken tot welke maat die gaat in de knippie. De ottobre-zouaven-patronen gaan maar tot 128 en ze tailleren daarenboven klein.

    BeantwoordenVerwijderen