29 november 2009

tulip rokje en fleecetrui

een nieuw setje voor Rune.
Het tulip-rokje is in jeans, de onderrok is in paarse batist. Beiden zijn afgewerkt met een satijnen biaisbandje met bolletje.
Net boven het biais gaf ik 2 stiksels in dik garen als fantasie.
Op het rokje staat een borduurtje dat hier al geruime tijd ligt, van voor ik zelf een borduurmachine had. Hello Kitty kocht ik ooit eens bij H&M, gewoon om op te strijken, ik hoop dat hij er morgen na een dagje school nog opzit.
Bij deze rok een fleece,
Het patroon is model Jule van Farbenmix doch de roezel aan de zoom en mouwen liet ik deze keer weg. Ook de kap zit er niet aan. Ik zette er een kraagje aan, het voorpand, rugpand en de mouwen werden enkele centimeters verlengt.
Maar de volgende zal toch een maatje groter mogen zijn als ik fleece gebruik.




3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke , en tegelijk praktische set !
    Misschien een tip : strijkapplicaties naai ik ook nog vast....want anders riskeer je inderdaad dat ze binnen de kortste tijd verdwenen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk setje! Rune kan al mooi poseren hé!!!Het rokje valt echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi model trui zeg, lekker warm en mooi stofje. De rok valt mooi en is stoer maar toch echt meisjes! Ze staat er mooi op, hoor!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen