5 november 2013

princess castle,ruler & ergernis van het stoffenspektakel


op het stoffenspektakel kocht ik vosjestricot omdat ik zeker wist dat Rune dit super schattig zou vinden. Ik maakte voor haar de Princess castle uit ottobre 4/2013, eronder een shirt Ruler uit dezelfde ottobre. Het kanariegele tricot kocht ik bij Lilian, en deze is heel goed van kwaliteit.


Ik wou geen geel of rode brede boord in het midden, maar geel elastisch paspel had ik ook niet voorhanden. Ik knipte uit het tricot smalle repen en heb dit dubbelgevouwen tussen de naden gelockt. Een hele klus maar als ze hem aanheeft ben ik wel tevreden en zij ook (-;

het stoffenspektakel....
Voor de vosjeslap geknipt werd stopte ik hem eerst in de wasmachine. Ik was nieuwsgierig hoeveel het stofje zou krimpen, meetlint bijgenomen en wat bleek ik heb een meter gekocht en maar 93cm gekregen. Na de was- & droogbeurt had ik nog 90cm. Ook bij een ander kraam kocht ik bijna 60m en daar had ik in totaal 4meter te kort gekregen. Zo is het plezier er vlug af om naar het spektakel te gaan, ik denk dat ik de volgende keer toch maar eens heel streng ga zijn en mijn meetlint echt uithalen aan het kraam zelf, veel volk is geen excuus. Het is niet de eerste keer dat ik dit tegenkom maar aangezien ik nu zoveel te weinig gekregen had voelde ik me echt bedrogen. Voor mij is dit hetzelfde als naar de bakker gaan een brood kopen en als je thuiskomt zien dat je maar 3/4 van een brood gekregen hebt.

10 opmerkingen:

  1. Mooi stofje,gelukkig heb je de jurk er toch nog uitgekregen. Indien dit niet het geval was dan is het dubbel balen. Goh, ik meet dat ook niet na hoor maar 4m is toch héél grof. En dan verschieten de handelaars dat de mensen soms moeilijk doen... In ieder geval het staat Rune heel mooi......
    gr Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stoer jurkje!! En je ervaringen van het Stoffenspektakel zijn niet erg fijn zeg. Eerlijk duurt het langst toch? Volgende keer je centimeter maar meenemen.groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een prachtig jurkje. Staat Rune met haar donkere haren erg goed.
    Ik maakte al gelijkaardige dingen mee op het stoffenspektakel; zélfs bij verkopers met naam en faam. Waarmee ik dus kon mailen...het foute stofje (er was een grote vlek middenin het stuk) opsturen....maar van enige compensatie was weinig sprake.
    'k Moet eerlijk toegeven dat de sfeer....én ons koffiemoment ( ;-) ) een aantrekkelijker reden zijn voor het stoffenspektakel dan de aankoop van de stoffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super jurkje! Ik heb dezelfde ervaring Nele, na het wassen verschoot ik hoeveel er maar van de lap overschoot, maar ik had hem niet van tevoren gemeten, dus waarschijnlijk ook al te weinig gehad. Ik maakte er een tuniek van (moet dringend eens bloggen hé!)
    gr
    Vicky

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een geweldig leuk jurkje geworden en het staat super, met dat geel. Ik heb de groene vosjes in huis, voor een jongensshirt, ik hoop maar dat ik genoeg heb als het nog tamelijk krimpt.
    Ik vind 4m op 60 te weinig ook wel ongelooflijk veel verschil, balen zeg! Ik ben zo blij met mijn marktman die me zelfs metertjes toeschuift, dat is het fijne van de verkoper kennen, groot voordeel van kleinschalig, maar ja, wel veel minder keus natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk is de jurk geworden. Grappig de vosjes bij een meisje te zien, ik had er niet snel een jurk van bedacht al is hij prachtig geworden. Dat geel staat er heel mooi bij.
    Balen dat ze je echt zo veel te weinig meegegeven hadden. Zelf sta ik er altijd met mijn neus bovenop als ze knippen en gelukkig heb ik nog niet zo'n miskoop gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk met dat geel!!
    4 m. op 60 is inderdaad wel erg veel...
    Je maakt me wel nieuwsgierig wat ga je met 60 m stof doen????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. met die meters stof heb ik 8 halloweenpakken gemaakt voor op mijn werk, helaas is de tocht niet doorgegaan wegens de voorspelde storm. Zo ben ik gerust voor volgend jaar zijn de pakken al klaar.

      Verwijderen
  8. Super die jurk! Maar wel belachelijk dat je zoveel te weinig stof hebt gekregen. Goed in de gaten houden volgende keer, ga ik na jouw tip ook doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk jurkje, mooie combinatie! !

    BeantwoordenVerwijderen